עיצוב אלבום חינה

לאלו שמרוב התרגשות לא הצליחו לזכור את ערב החינה, אלבום התמונות הוא תזכורת נהדרת לשל החוויה והצבעוניות. כיום, בעידן הדיגיטלי כבר יום למחרת החינה אפשר לקבל את דיסק התמונות ולהתחיל במלאכה הקשה – בחירת התמונות לאלבום. האלבומים מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: אלבום דיגיטלי, אלבום מעוצב ואלבום כיסים.

בכל דרך שתבחרו לא תוכלו להתחמק ממשימת בחירת התמונות, אלא אם תחליטו שהצלם הוא שיבחר עבורכם, אלטרנטיבה שלקלילים ביניכם יכולה להיות מצויינת היות והצלמים כבר בבחירת התמונות ערים לאיכות ומוצלחות כל תמונה, ויכולים לראות קדימה איך היא תשתלב באלבום.

לאלו שמעוניינים לבחור תמונות לבד ריכזנו כמה טיפים שיקלו עליכם את המשימה. בשלב הראשון השתדלו לעשות סינון "גס" ולהוריד את כל התמונות שלא יצאו טוב, שלב זה כבר יסנן הרבה ויתן תחושה שלא נשארה הרבה עבודה.

בשלב השני אם הצלם לא חילק את התמונות לפי נושאים, כדאי שתחלקו אותם לפי השתלשלות הערב, כך למשל תחלקו את קבלת הפנים בחינה בתיקיה אחת, את הכניסה עם הכרכרה או האפיריון לתיקיה נפרדת את טקס החינה בעוד תיקיה וכן הלאה. כעת חשבו את סך התמונות שאתם יכולים לבחור (על פי הסיכום עם צלם החינה) וחלקו אותן בין כל התיקיות כך שתדעו מראש כמה תמונות אתם יכולים לבחור לכל אחת מהתיקיות.

בכל תיקיה השתדלו לבחור תמונות עם מגוון גדול ככל שניתן של מצבים, גם אם יש לכם שתי תמונות נפלאות במריחת החינה יתכן וכדאי לוותר על אחת ולהכניס תמונה של מריחת החינה כשאתם עם ההורים.

אם בחרתם לעשות אלבום מעוצב ולא דיגיטלי בקשו לראות מספר דוגמאות ותאמו את ציפיותיכם עם הצלם או המעצבת הגראפית. אל תתפתו לעיצובים גרנדיוזיים ועמוסים, תמונות החינה כשלעצמן צבעוניות ומלאות חיים ולא מומלץ שעיצוב האלבום יגרע מיופיין ויעלים את היופי שבתמונות. נסו ליצור עיצוב שישתלב עם התמונות וידגיש את יופיין ואת האותנטיות של טקס החינה.

חשוב שתזכרו – אפשר לוותר על חלק מהתמונות, בכל זאת מדובר בעידן הדיגיטלי ומיד שתקבלו את הדיסק עם תמונות החינה כל התמונות יהיו בפייסבוק או עם אופציה להדפסה מיידי.