מה מצפה לנו? מהלך טקס חינה מרוקאי לחתן ולכלה

זוגות רבים לא היו מעולם באירוע חינה, ולא יודעים מה מצפה להם בערב השונה והמיוחד הזה, כדי להקל עליכם לעבור את החינה במקסימום הנאה אפשרית נסביר לכם כיצד מתנהל טקס החינה המרוקאי, למרת שיתכנו מעט שינויים על פי בחירתכם ולפי מנהגי העדה. כיום מהלך טקס החינה המרוקאי כולל מספר שלבים וסדר מסיום בו מתנהל האירוע עד שמתחיל טקס מריחת החינה עצמו.

לאחר שבחרתם את אנשי המקצוע ואת חברת ההפקה המתאימה לכם הגיע השלב בו החתן והכלה צריכים לבחור תלבושות לאירוע. ברוב חברות הפקת חינה מרוקאית תוכלו למצוא מגוון גדול מאוד של תלבושות לחינה לחתן ולכלה בסגנונות שונים ומיוחדים. לרוב נהוג להלביש את הכלה והחתן כבר מתחילת החינה, דבר שחוסך מכם התארגנות נוספת והוצאות נוספות לקניית בגדים לאירוע. במהלך החינה נהוג להחליף לזוג 3 תלבושות שונות כאשר ככל שהאירוע מתקדם לעבר הטקס כך התלבושות הופכות ליותר אותנטיות ומסורתיות. בתחילת האירוע נהוג לשים מוסיקה שונה שמתאימה לעדה ובשלב עריכת טקס החינה עצמו משמיעים מוסיקה מרוקאית במילותיה הינן ברכות לחתן ולכלה. 

הטקס עצמו הוא בשלב האחרון של האירוע לרוב לאחר סיום הארוחה, כאשר ההפקה דואגת להחליף לזוג תלבושות ודואגת להלביש תא כל האורחים והמוזמנים באירוע בתלבושות מרוקאיות מסורתית. בעבר היה נהוג ללוות את הכלה בשיירה מהמקווה לבית הוריה וכיום כסמליות נהוג שכל האורחים שלבושים בתלבושות מרוקאיות מלווים את החתן והכלה לעבר האוהל כאשר הזוג יושב בכרכרה מרוקאית או אפריון מרוקאי, וכל זה בליווי שירה וריקודים תוך הרמת מגשי העוגיות המרוקאיות באוויר. לאחר שעורכים את הכניסה המיוחדת והחגיגית מוזמנים החתן והכלה הוריהם ואחיהם לתוך האוהל לצורך התחלת טקס מריחת החינה עצמו.

את החינה מומלץ שתמרח אישה נשואה ופורייה כדי להעביר את הברכה לזוג, כאשר לזוג מורחים חינה בצורה מעגלית כמטבע על כל אחת מכפות הידיים וכמובן שמתחילים ביד ימין כדי לסמל את תחילת חיי הנישואין של הזוג ביד ימין. כיום נהוג לקשור סרטים על ידי בני הזוג לאחר מריחת החינה טיש ששמים עלים ריחניים או כסף כדי לסמל את השפע שמיוחל לזוג הנישא. אחר שמורחים את ידיהם של שני בני הזוג מורחים את ידיהם של שאר שני המשפחה והאורחים כאשר נהוג שהכלה מברכת את הרווקים והרווקות בברכה לזוגיות, זיווג ונישואין.

לאחר מריחת החינה ישנו טקס סמלי אותו רבים נוהגים לערוך, כאשר גם הוא מתבצע בתוך האוהל והוא טקס בו מעניקים הורי הכלה מתנה לחתן והורי החתן מעניקים מתנה לכלה, מתנות אלו בדרך כלל הינם תכשיטים לכלה ותכשיטים או שעון לגבר , והם מסמלים את קבלת החתן והכלה לחיק המשפחה של בני הזוג.