מגשי עוגיות לחינה

מגשי העוגיות בטקס החינה הפכו גם הם לטרנד ולהכרח לכל טקס חינה ראוי. המגשים העמוסים בכל טוב של מתיקות מסמלים ברכה לזוג לשפע ומתיקות בחיי הנישואין. המתוקים אותם שמים במגשים הם אלו הנהוגים באותה העדה, כך שאם החינה היא ליוצאי העדה העיראקית על המגשיםיונחו מיני בקלאוות מתוקות ולחינה מרוקאית יוגשו מגוון העוגיות המרוקאיות המתוקות.

בחינות בהן ניתן למצוא שילוב של עדות ניתן להכין מגשי עדות מעורבים.  האפשרות האותנטית להכנת מגשי עוגיות היא לרכז את כל הדודות שניחנו בכישורי מטבח כך שכל אחת תכין את העוגיות בהן היא מתמחה ולבסוף להכין מהן מגשים עמוסים בכל טוב. אפשרות נוספת היא למצוא חברות שמתמחות בהכנת מגשים כאשר יש מגוון חברות שיכינו לכם את העוגיות כולל אריזה ויש שרק יכינו לכם אוגיות ואתם שתצטרכו לארוז אותם. מלאכת האריזה היא דווקא מלאכה נעימה וחוויתית כך שאם יש לכם זמן לכך מומלץ לארוז לבד על פי טעמכם.

כמה מגשים להכין?

מעבר לסמליות של מגשי המתוקים, נהוג בזמן הריקודים לפני טקס החינה לאחוז גבוהה במגשים בזמן הריקודים, מה שמוסיף לצבעוניות ולשמחה, ולאחר הטקס נהוג לפתוח בכל שולחן מגש כדי שכולם יוכלו להתכבד במטעמים. בנוסף רבים מהמוזמנים נוהגים לקחת לאחר החינה מגש עוגיות ולכן מומלץ כדי שלא יחסר להכין לפחות מגש אחד לכל שולחן, אבל מומלץ יותר, כדי שכולם יוכלו ליהנות להכין שניים שלושה מגשים גדולים ועוד שניים קטנים לכל שולחן.