חינה לבר מצווה וחינה לבת מצווה

טקס חינה לבר מצווה וחינה לבת מצווה הפך עם השנים לטרנד הכרחי בכל אירוע.
טקסי החינה כבר מזמן אינן נחלתם של חתן וכלה לקראת חתונתם בלבד.
רבים עורכים טקס חינה מרוקאי בשילוב עם אירוע בר או בת המצווה שלהם. הטקס נערך לשימור המסורת, להלהבת האורחים וליצירת אווירה שמחה ומשוחררת באירוע.

מתי עורכים טקס חינה לבר מצווה באירוע

טקס חינה לבר מצווה וחינה לבת מצווה נהוג לערוך את טקס החינה בשלב מתקדם של האירוע כאשר ישנן מספר חבילות מיוחדות שיתאימו לאופי האירוע שלכם. למעשה תוכלו לבחור אם לערוך הפקת טקס חינה מושקעת וגדולה בבר / בת המצווה, או לשלב טקס חינה מסורתי וצנוע, והכל לפי טעמכם. בחבילות הבר מצווה / בת מצווה תוכלו ליהנות מאוהל חינה מרוקאי מעוצב שיוסיף לתפאורה ולעיצוב הכולל שלכם באירוע ויורכב כבר מתחילתו. בנוסף יותאמו תלבושות מיוחדות לחתן או כלת בת המצווה, האורחים יולבשו במגוון ססגוני של תלבושות מרוקאיות מקוריות ואותנטיות, יערך טקס קבלת חתן / כלת בת המצווה בכרכרה מרוקאית או אפיריון מרוקאי מיוחד. בנוסף תערך תהלוכה חגיגית אל רחבת הריקודים ולאחר מכן כולם עוברים אל אוהל החינה המסורתי שם נערך טקס מריחת החינה.

טקס מריחת החינה

תחילה מורחים לכלת בת המצווה או לחתן בר המצווה אחריהם לבני המשפחה הקרובים ואחר כך לכל שאר האורחים שבאו לאירוע.
בכל עדה יש נוהג שונה של אופן מריחת החינה.
כך למשל בעדה העיראקית נהוג לשים כדורי חינה על קצות האצבעות וביד השניה רחת לוקום.
בעדה המרוקאית נוהגים למרוח את החינה במרכז כף היד ועליה לשים סרט עם כרית צמר גפן באמצע.
הכרית לרוב משמשת למניעת לכלוך הבגדים וליופי. כמו כן יש הנוהגים לשים כסף על החינה כסמל למזל ושפע ופרנסה טובה. 

כאמור טקס החינה בבר המצווה הוא אטרקציה ססגנות, מהנה, אותנטית וכייפית גם למי שאינם יוצאי העדה. הטקס מכניס שמחה וצבע לאירוע ונהנים בו צעירים ומבוגרים כאחד, הוא טקס שלרוב קצר יחסית לכלל האירוע ולכן מומלץ מאוד לשלב אותו בפורמט המותאם למוזמני האירוע. ניתן לשלב את הטקס כבר בתחילת האירוע ויש שמזמינים כרכרה המרוקאית או האפריון על מנת לקבל את כלת בת המצווה או חתן בר המצווה לאולם כבר בתחילת האירוע, ובכךך ליצור אפקט גדול ומרגש יותר. יש שמעדיפים את הטקס לאחר הגשת המנה העיקרית כאשר בשלב זה מלבישים את כל האורחים ואז מקבלים את המשפחה בשיירה חגיגית. חשוב לשים לב שלא להתחיל מאוחר מידי ואז למצוא עצמכם עם פחות אנשים מכיוון שחלק מהאורחים כבר ילכו הביתה.