חינה בסגנון מרוקאי תימני

עבר נהוג היה לערוך את טקס החינה לפי מוצאה של הכלה. כיום רבים מעוניינים לרצות את כל ההורים, ומעוניינים לחגוג טקס חינה שמשלב בין שתי עדות, תאמינו או לא – הדבר אפשרי השאלה היא איך עושים את זה?

דוגמא לשילוב נפוץ הוא שילוב בין טקס חינה מרוקאי לטקס חינה תימני. לפני שניתן לכם טיפים בעניין יש לשים לב לשוני מהותי בטקס החינה עצמו והוא בכך שטקס החינה התימני מורכב ממסכת ברכות המוענקות לחתן ולכלה, בעוד שטקס החינה המרוקאי מורכב ממריחת החינה וחלוקת מתנות. לכן כדאי לחשוב האם כדאי לשלב את הברכות בתחילת האירוע ולא בסופו.

 בנוסף, צריך לקחת בחשבון לרוב הטקס שייערך אחרון ימשוך אחריו את חגיגת הריקודים העיקרית ואם בחרתם למשל שעיקר המוזיקה בחלק זה בה אתם מעוניינים תהיה תימנית כדאי יהיה לערוך את החינה התימנית אחרי עריכת החינה המרוקאית. 

כדי לא לערבב בין החינות השונות מומלץ לערוך טקס חינה אחד אחרי מנת הביניים היות ובתחילת האירוע לא תמיד כל המוזמנים נמצאים, וכן המנה העיקרית תשמש הפרדה ואתנחתא בין טקסי החינה השונים. את טקס החינה השני ערכו לאחר המנה העיקרית כך שימשוך אחריו ריקודים עד אחרון המוזמנים.

בנוגע לתלבושות – בכל טקס חינה נהוג להחליף משפר תלבושות, מכיוון שרצוי שתהיו נוכחים בחינה ותבלו עם משפחותיכם ואורחיכם לא כדאי שתתעסקו כל היום בהחלפת תלבושות , אלא מספיק להקציב 3-4 תלבושות בסך הכל לכל האירוע ולא להתפתות ל- 3 סטים מכל חברת הפקה – זה מתיש וגורע יותר מידי זמן. לא תמיד המוסיף גורע ועצתנו הטובה ביותר היא להסתפק בשלוש תלבושות.