הגשה לשולחנות או בופה לחינה

זוגות רבים מתלבטים בשאלה - האם כדאי להזמין הגשה לשולחנות או בופה לחינה?

ערכנו לכם רשימת יתרונות וחסרונות לכל אחד מסוגי ההגשה וכמה עצות שיקלו עליכם את הבחירה:

  • העצה הראשונה שלנו בעניין זה היא לדעת מיהו קהל המוזמנים שלכם. כך למשל אם הוא ברובו קהל מבוגר שעמידה בתור לבופה יקשה עליו וימנע מהם מלהתכבד באירוע רצוי שתשקלו אפשרות להגשה לשולחנות.
  • היתרון הבולט של הגשה לשולחנות הוא האפשרות להגשה לכל אחד מהמוזמנים. כך גם אם יש מי שמתבייש או לא יכול לקום למזנון הוא עדיין יוכל ליהנות מהמנות שיגשו.
  • יתרון שיש למזנוני הבופה הוא האפשרות לגוון יותר את התפריט ולהציע מגוון גדול יותר של סוגי מנות לאורחים. כך ניתן לשלב בין מאכלי עשדות שונים וליהנות משלל טעמים אורינטלים מגוונים.  יתרון נוסף הוא האפשרות להשאיר מזנון פתוח במשך כל החינה כך שכל מי שמרגיש שיש לו טעם של עוד, יוכל לקום ולהמשיך להתכבד.

ומה עושים אם מעוניינים בבופה אך הקהל בחלקו מבוגר? 

ישנם  מספר פתרונות שיכולים להתאים אם אתם מאוד מעוניינים בבופה אך לאור סוג הקבל מתלבטים בין הגשה לשולחנות או בופה לחינה.

  1. פתרון אחד הוא להקצות למספר מסויים של שולחנות בהם יש קהל מבוגר מלצרים שיגישו להם אל השולחן את האוכל מהמזנון ובכך יקלו עליהם את המאמץ בעמידה ממושכת בבופה.
  2. אפשרות נוספת היא לבקש מספר גדול יותר של מזנונים כך שיקטן הלחץ וזמן ההמתנה בכל מזנון באירוע החינה.
  3. דרך נוספת היא לשלב בין שני סגנונות ההגשה כך למשל אפשר להגיש את המנה הראשונה לשולחנות ואת המנה העיקרית להגיש במזנונים, לחילופין אפשר להגיש את המנות לשולחנות ולהגיש את הקינוחים בבופה.

חשוב לזכור 

בכל צורת הגשה שתבחרו חשוב לנו להזכיר שני דברים:

  1. הראשון הוא שאמנם חשוב מה אתם אוהבים לאכול אבל אל תשכחו שאתם רוצים שהאורחים יהנו. לכן נסו להתאים את התפריט אליהם ככל שהדבר מתאפשר והיוועצו באנשי מקצוע לשם כך. בעלי מקום לחינה, קייטריג ועוגיות לחינה הם בעלי ניסיון רב בתחום וכדאי מאוד לשמוע את משנתם בנושא.
  2. דבר שני אל תשכחו שיש אורחים עם מגבלויות קולינריות מסויימות. כל למשל אם יש לכם מוזמנים דתיים נסו להזמין להם מנות עם הכשרות המתאימה, מרבית האולמות מציעים אפשרות כזו. בנוסף נסו לבדוק האם יש בעלי אלרגיות למזון, טבעונים, מצחונים וכד. גם להם לרוב ניתן להכין מראש מנות שיתאימו להם כך שגם הם יוכלו ליהנות בחינה. 

כמובן שחלק גדול מהצלחת ערב החינה הוא חברות הפקה ותלבושות שתזמינו שתספק לכם אוהל מרוקאי, מגוון תלבושות חינה לחתן ולכלה, תלבושות מרוקאיות לאורחים, שלל עיצובים אותנטים בסגנון מרוקאי, כניסה מיוחדת לחתן ולכלה בחופה אותנטית או בכרכרה מרוקאית, ועוד.

בפורטל החינות הילולה תמצאו את כל הספקים, הרעיונות והחידושים לעקב חינה בלתי נשכח.